30 Mart 2016 Çarşamba

Havuçlu ve Bezelyeli Pirinç Pilavı Tarifi

Bizim evin erkekleri tam bir pilav canavarı olduğu için sık sık pilav pişirmek durumunda kalıyorum. Bundan şikayetçi miyim asla :) Ben de bayılıyorum çünkü ama kilo korkusu nedeniyle ucundan azıcıkla yetinmeye çalışıyorum her daim:) Sizin böyle bir sorununuz yoksa doya doya benim içinde yiyin lütfen:)
 
Sevgi dolu öpücükler herkese
 
 
Havuçlu Bezelyeli Pirinç Pilavımız İçin,
 
Malzemeler:
 
1 su bardağı yasmin pirinç
3-4 yemek kaşığı Ayçiçek yağı
1 adet haşlanmış havuç
1 çay bardağı haşlanmış bezelye
tuz
2 su bardağı kadar su
 
Yapılışı:
Pilav tenceremize yağımızı koyup ısıtıyoruz.
Yıkanmış pirincimizi ekliyoruz ,karıştırıyoruz.
Önceden haşlayıp küp küp doğradığımız havucu ve haşladığımız bezelyeleri ekliyoruz.
2 su bardağı suyumuzu ve tuzumuzu da ekleyip pilavımızı suyunu çekinceye dek pişiriyoruz.
Demlendikten sonra sıcak servis yapıyoruz.
 
Afiyet Olsun

 

2 yorum:

sevdicann dedi ki...

Ortaokuldayken arkadaşımın annesi yapmıştı. Çok beğenmiştim

çay kazanları dedi ki...

Havuçla aram pek yoktur lakin güzel gözüküyor..