28 Nisan 2012 Cumartesi

Zeytinyağlı Sarımsaklı Patlıcan

Canım canım blogcanlarımmm,

Antalya'ya yaz geldi artık diyebilirim size...Dün ilk defa arabada klima açma ihtiyacı hissettik:)Mutfağımda sürekli zeytinyağlılar pişiyor,salatalar hazırlanıyor...İşte bu diyorum her defasında...Ennnn sevdiğim mevsim:) Emre'cim bahçede doyasıya koşup oynuyor,sürekli acıkıyor,dinozor fosili bulmak için uzun uzun yürüyüşlere çıkıyoruz beraber:)her defasında bulamayıp, çiçek toplayıp geri geliyoruz:)))Emre çok ümitli "kesin bulacağız annecim" diyor:)) Parkta üşümeden titremeden doyasıya oynuyoruz,çiçekleri sulayıp,resimler yapıp bahçede sergi açıyoruz...Daha neler neler...Oğlumla ben güneş enerjisiyle çalışıyoruz sanki...Koca günün her saniyesinde hareket halindeyiz...

Sonracığıma geçen haftalarda sevgili zerrincim tarafından mimlenmişimmm:)
Oyunumuzun konusu şu "Çocuğunuzun yaptığı ve sizin bayıldığınız 5 şey"

Emre'm;

*Aldığı herşeyi biz söylemeden yerine koyar,inanılmaz düzenlidir,temiz paktır:)

* Saçlarının dağınık olmasından hiç hoşlanmaz mesela,aynanın karşısına geçip saçlarını tararken o ciddi surat ifadesine bayılıyorum...Koşup yumulup,öpmek istiyorum hemen... Hele bir de babasının parfümünü sürmüşse eyvahhh iki katı ciddi olur...Gören çok mühim bir toplantıya gideceğini düşünebilir:)

*Utangaç ve maço tavırları ,o erkek erkek bakışları beni benden alır her defasında:)

*Ben hatırlatmadan dişini fırçaladıysa veya çişini yaptıysa eğer ,bütün apt. duyar zafer ve sevinç çığlıklarını:)))

* Akşamları uykusu geldiği zaman maço oğlum gider yerine pamuk oğlum gelir...saçlarımı okşaya okşaya,koklaya koklaya,sokula sokula ,uyur...En sevdiğim ,doyamadığım ve şükrettiğim anlardan biridir.

İlk aklıma bunlar geldi benim...bakalım sizin aklınıza neler gelecek kızlar:)

Ben de sevgili arkadaşlarımmm Hilal'i , Tümtüm'ü veee Sevil'i mimliyorum:)hadi bakalım kolay gelsin:)


Evetttt hep oyun hep oyun olmaz tabi...Yemekler de pişiriyoruz yeni tencerelerimizle :) Afiyetle de yiyip büyüyoruz:)

Buyurun bakalım bugünün nefissss tarifine,

ZEYTİNYAĞLI SARIMSAKLI PATLICAN

Malzemeler:

1 çay bardağı zeytinyağı
4 Adet patlıcan
2 adet çarliston biber
5 diş sarımsak
3 Adet Domates
3 adet kesme şeker
Tuz
1 su bardağı sıcak su

Süslemek için maydanoz

Yapılışı:
Patlıcanları alacalı soyup tuzlu suda 15 dak. bekletiyoruz.
tencereye zeytinyağını koyup,patlıcanları ilave ediyoruz.
Çarliston biberleri verev doğrayıp patlıcanların üzerine ekliyoruz.
Doğranmış Domatesleri, ince ince kıyılmış sarımsakları,kesme şekeri,tuzu ilave edip karıştırıyoruz.
Sıcak suyu da ekleyip kısık ateşte patlıcanlar yumuşayıncaya dek pişiriyoruz.
Servis tabağına alıp maydanozla süsleyip ,ılık veya soğuk servis yapıyoruz


AFİYET OLSUN

SEVGİİ DOLU ÖPÜCÜKLER




11 yorum:

Nurşen Aksoy dedi ki...

Ellerinize sağlık hem hafif hemde sağlıklı bir yemek olmuş..sevgiler..

bırtutamkekik dedi ki...

keyfiniz daim olsun zeynebim:)
paşaya kocamannnn bir maşallahh o haldee:)

ben o zeytin yağlının üstüne,şöyylleee misss kokulu dalındann taze taze kopmuşş fesleğen dalları hayall ettimm:))
mmm....
miisss miss...
ellerine sağlıkk canısı..
öpüyorumm,
muhabbetle..

Unknown dedi ki...

ellerine sağlık canım.
ohh bol bol keyif yapın oğluşunla:)sevgiler

Unknown dedi ki...

Ben de bugün anladım yazın geldiğini :)
Baya bildiğin yandım,terledim filan:)
Sert geçen kışın ardından ,hiç laf etmek gelmedi içimden.
Hoş gelsin,safalar getirsin inşAllah..
Patlıcan mutfağımın baştacıdır.
Sarımsak da ikiz kardeşi:)
Ellerine sağlık canım.
Muhabbetle..

Unknown dedi ki...

Şekerparem özledim seni:)))Artık sayfama uğramıyorsun ağlicem ama bak:)))Şaka tabii ellerine sağlık se
ni ve paşayı öpüyorum.

yildiz dedi ki...

Tam benlik olmus,ellerine saglik Zeynepcigim

Tümay Öztürk dedi ki...

Buyrun beniiiiimmmm:))) mimini aldım aşkısıııı. Canım benimmmm. tam senlik gerçekten oralar.Emreciğime de ne güzel geliyordur. Hangi çocuk sevmez açık havayı zaten. Biz bile simsimi bu hali ile zor eve sokuyoruz:) Ellerine sağlık bu arada. Zeytinyağlı ve salatalara devam:)))

Saglıklımutfak dedi ki...

Öncelikle ellerine sağlık Nunişim. sonra ben o erkeki yerim ama;) Çok özledim Emremi, Seni ve mercimeğide öperim

Sevil Şahin dedi ki...

Ayy çok heyecanlandım aldım mimi ve düşünmeye başladım. ayy neler var neler ilk fırsatta teyzesi senle paylaşacağım..
Bu arada Emreciğimi ben yerim ama ardayı dahada çok yiyeceğim ne de olsa cici annesiyim :)

YeMeK vAkTi dedi ki...

İstanbulda güzel yav boyacılar işi bitirsinde koşun gelin :) EMreyi zaten %80 tanıyor gibiyim 100 çocuk arasına koysalar ilk 3 tahminde bulabülürüm kanımca:D

*mehtap dedi ki...

bayılırım patlıcana,nefis olmuş eline sağlık.