25 Ekim 2011 Salı

Peynirli Otlu Muffinler


Veeee O şimdi 5 yaşında:)

Çok şükür bu günleri de görüyorum....vakit çabucak geçiyor...Hala maço tavırları devam etse de oldukça sempatik bir çocuk olma yolunda hızla ilerliyor miniğim.Beni bazen öyle çok güldürüyor ki işte diyorum "annesinin oğlu":) Heyecanı,sabırsızlığı,hareketliliği,tez canlılığı,hassas ruh hali,centilmenliği,mızmızlığı ,neşeli tavırları,her şeyi beni kendisine günden güne daha çok aşık ediyor...Tarifi yok sanırım bu duygunun.

Her sabah yataktan kalkıp Pepee'den öğrendiği "sen benimmm bir tanemmmm ,canım annemsinnnn" şarkısını söylemiyor mu...Ahhhh beni benden alıyor inanın...Aşk sarhoşluğu bu olsa gerek:)

Aslında kerata işini de biliyor yani,beni böyle şarkılarla laylaylom ruh haline sokuyor erkenden...Sonra da "öğlen yatmasam olur mu,parka gitsek olur mu ,köfte yemesem sadece patates yesem olur mu , 3 kaşık nutella yesem olur mu" vs.bütün "olur mu"ları  peşpeşe sıralıyor:) ve tahmin edersiniz ki bir çoğu da oluyor:)

İşte aşağıdaki muffinler de bu yaramaz doğum günü çocuğu için yapıldı:)

Bu tarif sayesinde maydanoz ,dereotu vs. sevmeyen çocuklar farkında bile olmadan afiyetle yiyecekler benden söylemesi:)

Buyurun nefis muffinlerimize...


Malzemeler:

2 Adet yumurta
1 çay bardağı ayçiçek yağı
1 çay bardağı yoğurt
1 çay bardağı beyaz peynir
2 dal yeşil soğan
1/3 demet dereotu
1/4 demet maydanoz
3 yaprak taze fesleğen
1 paket kabartma tozu
tuz
aldığı kadar un (~1,5 su bardağı kadar)

süslemek için,
susam ve çörek otu

Yapılışı:

Yumurtalarla tuzu çırpıyoruz.
Yoğurt ve yağı da ilave edip tekrar çırpıyoruz.
Yeşilliklerimizi ince ince kıyıp,ufalanmış beyaz peynirle karışıma ekliyoruz.
kabartma tozunu ve yavaş yavaş unu da ilave edip kalıplarımızın 1/3 ü dolacak şekilde pay yapıyoruz.
Susam ve çörek otu ile süsleyip önceden ısıtılmış 170 derece fırında pişiriyoruz.
Sıcak veya ılık servis yapıyoruz.

AFİYET OLSUN...

SEVGİ DOLU ÖPÜCÜKLER:)



12 yorum:

durutarifler dedi ki...

Nefis bir görüntü.
Ellerine sağlık
Afiyetle, sağlıkla, huzurla

Gönülünce dedi ki...

Zeynepciğim ben sana bir keresinde demiştim...Göz açıp kapayınca büyüecek küçük paşa diye...5 Yaşına geldi bile...Birde bakmışsın okullu olmuş...Doğum günü kutlu olsun Emre beyin her şey gönlünce olsun...Sağlıklı başarı dolu uzunnn yılları olur inşallah...Muffinler nefisss olmuş ben pek severim:))...Ellerine sağlık canım...
Sıcacıkkk öpüyorum...

Aylin TÜRKŞEN AYSEL dedi ki...

Tebrik ederim Zeynep'im. Sağlıkla büyüdüğünü, başarılarını, mutluluklarını görürsünüz umarım.

Aylin TÜRKŞEN AYSEL dedi ki...

Tebrik ederim Zeynep'im. Sağlıkla büyüdüğünü, başarılarını, mutluluklarını görürsünüz umarım.

ELANIN TARIFLERI dedi ki...

Birlikte sağlıkla nice senelere.
Muffinler harika görünüyor, ellerinize sağlık.
Sevgiler,
Gülcihan

Ordanburdanhayattan dedi ki...

oyyy yerim onun ben maço hallerini, o kadar özledim ki selamımı söyle benim de. doğumgünü kutlu olsun, Allah hep güzel günlerini mutluluklarını göstersin size

Adsız dedi ki...

muffinler harika gözüküyor,kağıt kalıpları nereden aldınız?

Unknown dedi ki...

Birlikte nice senelere sağlıkla:)))muffinler de nefis görünüyor ellerine sağlık canımcım
sevgiler

Özgen dedi ki...

Ellerine sağlık arkadaşım tam çocukların sevebileceği gibi gerçekten tabii bizim için de sevgiler...

İnci Yemek dedi ki...

Ben geç kaldım maçomun doğum gününü kutlamaya:)sağlıklı başarılı ana babasıyla nice yaşları olsun zeynebim.
muffinlerde harika özüküyor bu arada:)ellerine sağlık canım benim.
sarılıp öpüyorum seni ve emremi...

Tümay Öztürk dedi ki...

Zeynepim bayıldım bu muffinlere!Ellerine sağlık cnaım. Emreciğimin o gün kutladığımız doğumgünü tekrar kutlu olsun:)

susamcorekotuFeriha dedi ki...

demli bir çayın yanında tuzlu muffinler nefis oluyor:) eline sağlık